Service Operations

Wat doen we als team?

De afdeling Service Operations bestaat uit enthousiaste klantenteams die verantwoordelijk zijn voor de belangen van onze klanten. We kiezen bewust voor klantenteams, omdat we zo meer kennis over klanten en klantsegmenten kunnen bundelen en borgen. Daarnaast bevordert werken in teams de efficiency van de operatie. In elk team zijn zoveel mogelijk disciplines vertegenwoordigd. De exacte samenstelling stemmen we af op het type klant en onze dienstverlening. Zo voorkomen we silo’s en langs elkaar heen werken.

Klanten weten bij ons altijd waar zij aan toe zijn. We lossen complexe meldingen op en voeren wijzigingsverzoeken uit op de platformen voor onze klanten. Ons doel is om al onze eindgebruikers iedere dag zoveel mogelijk te ontzorgen, zodat zij optimaal hun werk kunnen doen.

Organisatie

We hebben de afdeling Service Operations opgebouwd rondom 3 clusters:

  1. Service Management
  2. Process en Quality
  3. Klantenteams
    • Gehandicaptenzorg/ Hosting
    • GGZ/ Huisartsen/Jeugdzorg
    • Cure en Overheid
    • VVT
    • Medewerkers Buitendienst & NOC, Engineers Infrastructure & Connectivity

De Customer Operations Manager zorgt per klantteam voor de werkverdeling en stuurt op resultaten. De Manager Capability stuurt de teamleden aan op hun eigen ontwikkeling en doorgroei.

Wat voor team zijn we?

We hebben een gevarieerd team. Een aantal collega’s werkt al jaren voor RAM-IT, maar we hebben ook veel nieuwe collega’s. Het is ook een hecht team. Dat merk je aan de bereidwilligheid om elkaar te helpen wanneer het druk is. Je ziet het ook aan de verschillende initiatieven die we nemen buiten kantoortijd. Dit varieert van zaalvoetbal tot een gezellig etentje met elkaar. In de pauze spelen we graag een spelletje tafeltennis of tafelvoetbal.

We zijn voor RAM-IT dé schakel in de relatie met de klanten. Als ware Service Operations mensen denken we natuurlijk met onze klanten mee en adviseren en ondersteunen we hen gevraagd en ongevraagd. We gaan met hen in gesprek over uiteenlopende zaken, wensen en behoeften en koppelen de uitkomsten terug aan de RAM-IT organisatie. Afspraken leggen we vast in een SLA en DAP waarover we maandelijks rapporteren.

Volgens een afgesproken Governance-model plannen we de contactmomenten met klanten. Daarbij toetsen en bespreken we de rapportage en klanttevredenheid. Drie keer per jaar toetsen we de klanttevredenheid uitgebreid door een Balanced Score Card af te nemen.

Wat is er zo leuk aan Service Operations?

Het leuke aan onze afdeling en ons werk is dat wij primaire ondersteuning bieden voor verschillende klanten in de zorg. Eindgebruikers zijn erg dankbaar voor de assistentie die wij verlenen. Dat geeft ons echt voldoening. We komen bij een diversiteit aan organisaties met elk haar eigen aandachtsgebieden en verantwoordelijkheden. Iedere dag is anders. En om het werk nog uitdagender te houden kun je bij ons wisselen van teams.

Maatschappelijke betrokkenheid

Wij beseffen elk moment weer hoe belangrijk het is dat wij klanten die contact opnemen zo goed mogelijk helpen. Zij moeten zich kunnen focussen op hun zorgverlening en willen daarom altijd zonder problemen gebruik kunnen maken van hun werkplek. Als een cliënt op hulp wacht, is het belangrijk om het probleem direct op te lossen.

Podcast #002 – Welke ontwikkelingen en ICT-behoeften zien wij bij onze klanten en prospects in de Zorg

In de tweede aflevering van ‘De toekomst van ICT in de Zorg’ gaat Martine Hauwert in gesprek met Niels van Peer, commercieel directeur, en Dik van Deursen, directeur Service Extern bij RAM-IT. Wat zijn de ontwikkelingen van de ICT-behoeften in de zorg, welke ontwikkelingen komen wij tegen in de markt of bij klanten en prospects?

U kunt onze podcasts ook beluisteren op Soundcloud, Spotify en Apple podcast.

Afdelingen, Service Management

Geef een reactie